Het systeem achter narrowcasting

Narrowcasting: een Engelse term die je misschien nog niet zoveel zegt. Narrowcasting betekent eigenlijk het bereiken van een specifieke doelgroep waar jij je met jouw boodschap op richt. Je richt je niet op alle consumenten en álle mensen maar juist het tegenovergestelde: op een specifieke, kleinere selecte groep mensen met bepaalde kenmerken. Zo kun je ervoor kiezen om je te richten op mensen uit een specifieke plek en bepaalde leeftijdsgroep. Maar ook inkomensklasse, geslacht of studie- en/of werkachtergrond kan een kenmerk zijn wat interessant is binnen jouw organisatie. Met narrowcasting kun je via beeldschermen, ook wel videowalls genoemd, content uitzenden die specifiek gericht is op jouw doelgroep. Zo kun je zelf bepalen wat jouw doelgroep te zien krijgt en inspelen op de behoefte vanuit de doelgroep. De videowalls zijn aangesloten op internet en draaien op narrowcasting software. Via deze narrowcasting software kun je zelf een uitzending of boodschap creeëren en uitzenden op de videowall binnen jouw organisatie. 

Narrowcasting software: kan iedereen dat gebruiken?

De combinatie van narrowcasting en software kunnen misschien wat ingewikkeld klinken. Maar niks is minder waar: het gebruik van narrowcasting software is erg eenvoudig en kan door iedereen snel geleerd worden. Binnen de narrowcasting software zijn vaak al templates toegevoegd die je direct naar je narrowcasting scherm kunt verzenden. Je kunt in de templates een aantal aanpassingen maken en de informatie erop aanpassen aan jouw organisatie. Wanneer je een ontwerp hebt gemaakt, kun je het erg eenvoudig naar jouw narrowcasting scherm zenden en is het direct te zien op het narrowcasting scherm.

Waarom kiezen voor narrowcasting software?

Wanneer je een investering hebt gedaan en je videowall hebt opgehangen: gefeliciteerd! Jij bent goed op weg om de juiste doelgroep te bereiken. Met narrowcasting software is het eenvoudig om de content te maken. Je kunt ervoor kiezen om korte en krachtige content te maken via de software en op die manier jouw doelgroep te bereiken. Maar er is nog een element dat belangrijk is: de content die je maakt moet je inplannen én daarnaast ook structuereren. De juiste structuur en planning zorgt ervoor dat de juiste content nog beter gezien wordt door jouw doelgroep. De narrowcasting software kan je hier goed bij helpen en zorgt ervoor dat het proces van plannen en structureren uit handen wordt genomen. Dat is mooi: dan heb jij meer tijd over om je op andere dingen te focussen. Zo kun jij erg veel impact maken bij de juiste doelgroep via je narrowcasting scherm, met zo min mogelijk tijd die je hier zelf in moet investeren.

Wat kun je allemaal maken met de narrowcasting software?

Er zijn ontzettend veel toepassingen om de narrowcasting software te gebruiken dat het in het begin wellicht wat overweldigend kan zijn. Als eerste is het belangrijk om er rekening mee te houden dat de boodschap van jouw content duidelijk, kort én krachtig moet zijn. Zo trek je zoveel mogelijk de aandacht. Je kunt de narrowcasting schermen gebruiken om meer verkopen te generereren: zo kun je een product in de spotlight zetten op het scherm en daarbij meer uitleg geven over het product. Maar een andere optie is om in een groot gebouw of bijvoorbeeld in een ziekenhuis de bezoeker te informeren over de route en wegbewijzering. Ben je op zoek naar meer inspiratie? Dan kun je op zoek gaan naar voorbeelden van klanten die gemaakt zijn met narrowcasting software.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *