3 voordelen van narrowcasting

Narrowcasting je ziet het tegenwoordig overal. Het is een nieuwe technologische ontwikkeling wat veel wordt gebruikt in de zorg, in winkelcentra, bioscopen etc.  Deze digital signage beeldschermen hebben veel voordelen door de vele dingen die deze schermen kunnen. Het is namelijk gemakkelijk en geeft vaak een wow effect bij de klanten. Wij vertellen je de 3 voordelen om narrowcasting te gebruiken. Lees het hier!

Digital signage is altijd up to date  

Deze nieuwe technologische ontwikkeling is erg makkelijk bij te werken. Dit is een groot voordeel dit komt omdat een menukaart, folder etc. als je dat wilt bijwerken het opnieuw gemaakt en gedrukt moet worden dat kost erg veel tijd. 

Bij narrowcasting hoef je alleen online de inhoud te veranderen en naar de schermen te koppelen. Dit is en hartstikke snel maar ook nog eens goedkoop. Dit is goedkoper omdat je geen mensen nodig hebben die bijvoorbeeld een nieuwe menukaart ontwikkelen, niemand die het gaat bedrukken etc. Met digital signage hoeft iemand het alleen maar even aan te passen wat binnen een paar minuten gedaan is.

Narrowcasting bereikt je doelgroep op het juiste moment

Narrowcasting is makkelijk aan te passen en heeft zelfs een planningsmodule. Met deze module kun jij zelf bepalen hoe laat welke slide of advertentie wordt vertoond op de beeldschermen. Je kan zelfs de advertentie aanpassen op bijvoorbeeld het weer of op de doelgroepen. Als je weet dat er overdag veel jeugd komt dan kan je een passende advertentie op het beeldscherm plaatsen over iets waar de jeugd in is geïnteresseerd, als er in de avond dan veel oudere mensen komen kan je dit weer omdraaien. 

Dit maakt het gebruik van narrowcasting dus zo makkelijk en handig. Je kan het aanpassen op de gebeurtenissen die er komen. Je kan alles van tevoren inplannen je hoeft er dus niet altijd bij te zitten om het te veranderen. Dat is natuurlijk nog een plus punt wat narrowcasting makkelijker maakt!

Wanneer klanten de beeldschermen zien vinden ze vaak al dat er veel aandacht wordt besteed aan klanten om het hun zo gemakkelijk mogelijk te maken. Wanneer er dan ook nog beeldmateriaal op staat wat voor de klant aantrekkelijk is, dan is dat een pluspunt tegenover andere bedrijven. 

Interactieve communicatie

De technologie ontwikkelt zich erg snel de laatste jaren. Tot een paar jaar geleden was er nog geen Touch screen of narrowcasting. Nu is het er allebei en dan ook nog is gecombineerd! Deze schermen noemen ze dan ook digital signage met PCAP-aanraakschermen. Met deze schermen kan je klanten echt betrekken bij digital signage in plaats van alleen maar kijken. 

Deze schermen bieden veel verschillende mogelijkheden. In een wachtruimte kan je een

scherm plaatsen hier kunnen mensen dan bijvoorbeeld een enquête invullen. Tegenwoordig zie je het ook wel is in restaurants er worden dan menukaarten op afgespeeld waar je zelf doorheen kunt kijken. 

Deze beeldschermen trekken ook nog eens veel aandacht van je doelgroep omdat mensen veel sneller beeld onthouden dan teksten. Mensen zullen sneller aan bewegende beelden aandacht geven dan een plaatje met een tekst. Laat bijvoorbeeld een introductiefilmpje zien of verschillende slides waar beweging in zit. Als mensen hier namelijk langs lopen en die zien dit in hun ooghoek zullen zij altijd even stoppen en kijken wat het is. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *